Strategie vs Tactici în SEO: Care este diferența? Foarte mare!

Introducere

Este esențial să cunoști diferența dintre strategie și tactici. Și este chiar mai vital ca echipa să folosească terminologia în același mod.

Dacă ar trebui să simplific diferența de bază între strategie și tactici, aș spune:

  • Strategia se concentrează pe „de ce”.
  • Tacticile pe „cum”.

“Strategia este compusă din mai multe tactici.” – Patrick Willoughby

“Strategia este planificarea… iar tacticile sunt acțiunile concrete pe care le iei pentru a pune în aplicare strategia”. – Claudia Miller

“Strategia este planul, iar tacticile sunt elementele acționabile pentru a pune acel plan în aplicare.” – Megan Mars

“Strategia fără tactici este cea mai lentă cale către victorie. Tacticile fără strategie sunt zgomotul dinaintea înfrângerii.”Sun Tzu

Gândește-te la strategii și tactici ca la aducerea traficului pe site-ul tău față de aducerea unui trafic țintit.

O tactică poate aduce trafic, dar o tactică născută dintr-o strategie va direcționa trafic țintit.

Tacticile fără o strategie sunt mai predispuse să ducă la rezultate ciudate, asemănătoare unui Frankenstein, decât la ceva care ar semăna cu un succes în performanța digitală.

Strategia vine înainte și tactica după.

Dezvoltând această idee, îmi dau seama că nu există întotdeauna o distincție clară între tactică și strategie.

Când te gândești că tacticile necesită adesea strategii proprii, lucrurile devin confuze.

Voi da un exemplu:

În timp, mi-am dat seama că majoritatea văd SEO, social media, utilizabilitate și PPC ca tactici de marketing digital pentru a susține strategia globală.

Eu, totuși, consider fiecare dintre aceste „tactici” ca strategii individuale care trebuie elaborate. Nu doar ceva ce facem; le facem cu un scop.

În funcție de cum privești, marketingul digital este doar o singură tactică pentru o strategie de creștere a afacerii.

Din acea strategie s-ar putea să apară o nouă tactică de SEO.

Dar SEO necesită o strategie proprie deoarece implementarea SEO fără un cadru pentru atingerea obiectivelor tale nu va aduce rezultatele dorite.

Optimizarea etichetelor de titlu, optimizarea navigării și implementarea schemei sunt toate tactici solide de SEO, dar ele pot eșua dacă nu susțin o strategie care explică de ce aceste tactici sunt utilizate.

Strategia Naște Tactică care Naște Strategie

Dacă aș pune corelația dintre strategie și tactică în termeni biblici, ar fi: Obiectivele nasc strategia, care naște tactica, care naște mai multă strategie, și așa mai departe.

Să presupunem că un site web are ca obiectiv creșterea vânzărilor cu 10% în următoarele 12 luni. Primul pas este să dezvolți o strategie pentru a atinge acest obiectiv. Aceasta ar putea include următoarele tactici:

  • Optimizare organică.
  • Publicitate plătită.
  • Optimizare UX a site-ului.
  • Marketing pe rețelele sociale.

Dar aceasta nu este strategia completă. Trebuie să te uiți la fiecare tactică și să te întrebi cum o vei folosi pentru a atinge obiectivul stabilit.

De exemplu, tactica de optimizare organică necesită propria strategie, care ar putea include următoarele tactici suplimentare:

Îmbunătățiri ale arhitecturii site-ului.

  • Optimizare pe pagină.
  • Optimizare locală.
  • Construirea de legături.

Trebuie să ne uităm la strategia pentru fiecare dintre aceste tactici și să vedem dacă ar mai putea fi necesară încă o strategie.

De exemplu, pentru optimizarea on page. Cum arată punerea în practică?

Iată că apar mai multe tactici care includ optimizarea: titlurilor, descrierilor, URL-urilor, filoanelor de navigare, conținutului.

Și din nou, unele dintre aceste tactici necesită și ele propria strategie:

  • Ce format vor urma titlurile și descrierile?
  • Va exista o structură stabilită pentru URL-uri și filoane de navigare? Care este aceasta?
  • Tot conținutul va fi scris cu un anumit ton?
  • Cum vor fi integrate apelurile la acțiune?

Dacă nu creezi o strategie pentru fiecare tactică, s-ar putea să te găsești „optimizând” fără a avea vreun tip de uniformitate.

Aceasta ar putea funcționa bine pentru o singură pagină, dar cu siguranță va eșua în a te ajuta să atingi obiectivul mai larg. Sau, mai pe scurt: tacticile fără strategie pot câștiga o bătălie, dar nu vor câștiga războiul.

În cele din urmă, acțiunile pe care le iei ar putea fi la fel, indiferent dacă ai luat sau nu timp să dezvolți o strategie. Dar rezultatul va fi diferit.

Fără o strategie, nu ai nimic pentru a măsura succesul tău. Sigur, ai primit trafic, dar este traficul potrivit? Și a fost profitabil?

Probabil ai auzit spunându-se: „ if you aim at nothing you’ll hit it every time”. Aceasta este esența marketingului digital fără o strategie.

Oricine poate implementa tactici SEO. Dar fără o strategie, aceștia nu țintesc nimic.

S-ar putea să pară la fel, și s-ar putea să fie taxat la fel, dar, crede-mă, nu este la fel. Este mai degrabă muncă pentru dragul de a munci.

Ai putea da peste câteva victorii din când în când, dar nu există un principiu călăuzitor care să se asigure că tacticile te îndrumă spre cel mai mare succes posibil.

Strategia Vine Întotdeauna Înainte

Dacă m-ai întreba care este diferența dintre o strategie și o tactică, aș spune că o strategie este o acumulare de tactici în evoluție folosite pentru a atinge un obiectiv declarat pentru cel mai bun ROI posibil.

Această strategie ar trebui întotdeauna să ghideze tacticile (precum și strategiile pentru acele tactici).

Poți alege să implementezi tactici fără a începe cu o strategie solidă, dar niciodată nu vei obține rezultatul dorit.